Teknoloji

Hyundai IONIQ 5 N Temmuz’da yollarda!

Elektrikli otomobiller tüm dünyada yeni bir trend haline gelirken, Hyundai Motor Company şimdi çok farklı bir noktaya dikkat çekiyor. Elektrifikasyon konusundaki yatırımlarının ve yoğun çabalarının meyvelerini birbirinden çekici ve heyecan verici modellerle almaya başlayan Hyundai, özellikle performans tutkunu kullanıcıların ilgisini çeken N modelleri ile elektrikli mobiliteyi buluşturmaya başladı.

Hyundai N Departmanı, İsveç’in Arjeplog kentindeki Hyundai Mobis Proving Center tesisinde ilk yüksek performanslı seri üretim elektrikli N modeli olan IONIQ 5 N’nin zorlu kış testlerini gerçekleştirdi. Arjeplog’daki Hyundai Mobis test alanı, Kuzey Kutup Dairesi’ne bitişik konumu göz önüne alındığında, dünyanın en güçlü ve en az kavrayan buzlu yüzeyleri olarak sayılıyor. Zemin tamamen buzla kaplıyken sıcaklık -30°C’ye kadar düşer.

Batarya ve şarj süresini etkileyen soğuk hava koşulları, elektrikli otomobillerin kış aylarında çalışma prensibini tamamen zorlaştırıyor. Bu doğrultuda; IONIQ 5 N’nin pilini ve HTAC dört tekerlekten çekiş sistemini test eden Hyundai N mühendisleri, çok düşük sürtünme koşullarında sürüş özellikleri ile performans kapasitesi arasında optimum dengeyi sağlamaya çalıştı.

Hyundai, IONIQ 5 N modelinde de markanın Electric Global Modular Platformunu (E-GMP) kullanıyor. Hyundai N’nin Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki başarıları ile üst düzey performans teknolojilerini E-GMP ile birleştiren mühendisler, dünyanın en güçlü yarış pisti olan Nürburgring’de aracın yol performansını test etti. Hem İsveç hem de Almanya’da en dar virajlarda ve uzun düzlüklerde test edilen Hyundai IONIQ 5 N, tipik olarak üç ana N marka kriterinden oluşur.

“Corning performansı”, “yarış pisti yeteneği”Ve “gündelik spor araba”Hyundai’nin elektrifikasyon stratejisindeki en hızlı seri üretim MESKEN modeli olan IONIQ 5 N, RM20e, RN22e, Veloster N E-TCR konseptlerini gerçek hayata uyarlıyor.

IONIQ 5 N’nin üst düzey viraj alma yeteneği, gelişmiş sürüş modlarıyla desteklenir. Sürüş modlarına ek olarak; N Drift Optimizer ayrıca aracın ön ve arka tork dağılımını, tork oranını, süspansiyon sertliğini, direksiyon tepkilerini ve e-LSD (elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel) sistemini destekler. Her seviyeden sürücünün drift yapmanın keyfini çıkarmasına yardımcı olmak “N Drift”mod, performans tutkunu kullanıcıları heyecanlandıran özelliklerden biri olacak.

IONIQ 5 N, özel olarak geliştirilmiş bir sınırlı kaymalı diferansiyel olan e-LSD ile üretilmiştir. Tamamen elektronik bir kontrol ünitesi tarafından çalıştırılan bu diferansiyel, tekerleğin yumuşak yol tutuşu için ne zaman ekstra torka ihtiyaç duyduğunu belirlemek için sensörlerden gelen yansımaları anında analiz eder. Bu şekilde e-LSD, yarış pistinde veya yüksek tempolu sürüş sırasında tutuşu en üst düzeye çıkarmak için yüksek torku tekerleklere değişken bir şekilde iletir.

IONIQ 5 N ayrıca farklı sürüş modları için optimize edilmiş “N Tork” modunu aktif olarak kullanır. Hem ön hem de arka tekerlekler için tork seviyesinin seçilmesine izin veren bu sistem, gücü değişen oranlarda dört tekerleğe dağıtmak için e-LSD ile birlikte çalışır. Bu da drift modunu direkt olarak etkiler ve keyif seviyesini yükseltir.

Hyundai, önümüzdeki günlerde daha fazla teknik bilgi ve donanım ortaya koyacak. Heyecan verici Hyundai IONIQ 5 N, Temmuz lansmanının ardından satışa çıkacak.

bozkirajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu